آرزوهای بلوط گیمز

سروش شهبازی هم‌بنیانگذار، استودیو بلوط گیمز در گپ‌وگفت نوروزی با آی‌چیزها از توقعات خود از افراد دولتی می‌گوید تا آرزوهایش برای بلوط گیمز (+)

استودیو بلوط گیمز از سال ۹۵ فعالیت خود را در شهر یزد آغاز کرده و بیشتر بر روی تولید و ساخت بازی‌های موبایلی بر بستر اندروید تمرکز دارد. محسن محمودآبادی و سروش شهبازی از بنیانگذاران این استارتاپ هستند.

در سال ۹۸ خوش‌حال‌کننده‌ترین و ناراحت‌کننده‌ترین اتفاق در اکوسیستم برای شما چه چیزی بود؟

امسال در کل سال سختی بود و به‌خاطر نوسانات قیمت‌ها لحظات خوش کمتری داشتیم. برای کسب و کار ما بدترین اتفاق، مشکل قطعی اینترنت بود و بهترین اتفاق هم برگزیده شدن محصولاتمان و شروع یک پروژه خوب.

عجیب‌ترین اتفاق اکوسیستم در سال ۹۸ چه چیزی بود؟

قطعی اینترنت. عدم اتصال به گوگل و عدم پاسخ‌دهی پارسی‌جو با وجود تلاش‌های زیادی که برایش شده بود، عجیب‌ترین اتفاق از نظر من بود.

اگر بخواهید در سال ۹۸یک فرد تأثیرگذار در اکوسیستم را معرفی کنید، چه کسی را معرفی می‌کنید؟

در حوزه تخصصی ما و بازی‌سازی می‌توانم آقای فصیحی را معرفی کنم که محصولات موفقی را در داخل و خارج کشور داشتند.

ارزیابی‌تان نسبت به اکوسیستم در سال ۹۸چیست؟

در کل می‌توان گفت که اکوسیستم رو به جلو حرکت می‌کند و مدام در حال پیشرفت است. اگر این فضا، به‌خصوص در زمینه سرمایه‌گذاری جدی‌تر گرفته شود، به‌راحتی می‌تواند جای درآمد‌های نفتی را پر کند.

دولت چه کارهایی می‌توانست انجام دهد اما انجام نداد؟

تنها موردی که در رابطه با سیاست به نظرم می‌رسد، فیلترینگ و قطعی اینترنت است که مربوط به تصمیمات بالاتر و شورای عالی امنیت ملی می‌شود. اگر مسئولان دولتی به این مسائل با دید کارشناسانه‌تری نگاه می‌کردند،  ضرر و زیان کمتری به اکوسیستم  وارد می‌شد.

مشخصا از کدام مسئول انتظار دارید؟

از مسئولین نظام‌وظیفه و دانش‌بنیان برای حل مشکلات بچه‌هایی که در شرکت ما فعالیت دارند، بیشترین تقاضای کمک را داریم.

از مسئولان مرتبط با اکوسیستم چه خواسته‌ای دارید؟

من از مسئولین مربوطه می‌خواهم که سعی کنند سرمایه‌گذاران بیشتری را در سراسر کشور به این اکوسیستم‌ وارد کنند تا هم شاهد رشد بیشتری در استارتاپ‌های موجود باشیم و هم کارآفرینی ایجاد شود. وجود سرمایه‌گذار به صادرات و به‌دنبال آن درآمد ارزی هم کمک بزرگی خواهد کرد.

بهترین استارتاپ سال ۹۸ از نظر شما کدوم بوده است؟

درباره بهترین استارتاپ نمی‌توانم نظر بدهم چون حوزه تخصصی من نیست ولی می‌توان گفت امسال «استودیو پاییزان» موفقیت‌های خیلی خوبی به‌‌دست آورد و از نظر من موفق‌ترین بود.

چه آرزویی برای اکوسیستم در سال ۹۹دارید؟

چیزی که بتوان به عنوان آرزو به معنای واقعی مطرح کرد، افزایش ارزش پول ملی و رفع تحریم‌ها برای ارتباط بهتر و بیشتر با دنیا، کسب درآمد و ساختن زندگی بهتر برای مردم جامعه است.

و یک آرزویی برای استارتاپ خودتان؟

برای کسب‌و‌کار خودمان هم آرزو می‌کنم بتوانیم بازی‌هایی با محتوای جذاب برای مخاطبان تولید کنیم و با به‌وجود آوردن سرگرمی دغدغه‌های افراد را کمتر کنیم.

 

نوشتهٔ پیشین
بازی کاسب کار منتشر شد!
نوشتهٔ بعدی
نقد و بررسی کاسب کار در ویجیاتو

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید