
تاریخچه ما

شروع مسیر بازی سازی استودیو بلوط گیمز:
بنیان گذاران استودیو بلوط گیمز قبل از ورود به بازی سازی بعد از تجربه ناموفق روی چند استارتاپ با هدف آشنایی با کافه بازار در رویدادی به نام پنجشنبه بازار شرکت کردند. نقطه عطف همکاری بنیان گذاران استودیو بلوط گیمز بعد از شرکت در تاک های تخصصی بازی سازی با حضور بزرگان جریان بازی سازی ایران رقم خورده و تصمیم جدی برای راه اندازی استودیو می گیرند. هر دو بنیان گذار استودیو پیشینه ی پرباری از علاقه به بازی و بازی سازی را با خود حمل می کردند و این اتفاق نقطه آغاز یک مسیر زیبا و پر چالش برای آنها بود.
رسیدن به 100 هزار دانلود:
استودیو بلوط گیمز با سوار شدن بر ترند های بازار اقدام به ساخت دو بازی در ژانر کلمات کرد و پس از کسب موفقیت نسبی در بازی مسترمخ با ایجاد تغییرات و بهبود بازی پرسون پرسون را منتشر کرد. بازی پرسون پرسون از سمت کافه بازار به عنوان بازی برگزیده انتخاب و در مدت کوتاهی موفق به رسیدن به 100 هزار دانلود شد. این موفقیت انگیزه مضاعفی برای ادامه دادن به تیم تزریق کرد.


انتشار سفره چی:
استودیو بلوط گیمز پس از دو سال تلاش و آزمون و خطاهای متفاوت اقدام به ساخت یک بازی در ژانر شبیه سازی کرد. بازی سفره چی پس از انتشار توانست بسیاری از موفقیت ها را کسب کند این بازی در کمتر از 6 ماه توانست به 1 میلیون دانلود برسد، در لیست بازی های برگزیده و پرفروش قرار بگیرد و در جشنواره های مختلف کاندید دریافت جایزه های فراوانی بشود. همچنین سفره چی به عنوان بهترین بازی سال کافه بازار نیز انتخاب شد.
انتشار خیاط باشی:
استودیو بلوط گیمز پس از ساخت 3 بازی در ژانر شبیه سازی و کسب تعداد دانلود بالا با این بازی ها اقدام به ساخت بازی خیاط باشی (مدیریت مزون خیاطی) کرد و با این بازی نیز موفقیت های بسیاری را بدست آورد. از جمله این موفقیت ها میتوان به دانلود بالای 1 میلیون، کاندیدای جشنواره وب و موبایل و کاندیدای جشنواره بازی سازان مستقل اشاره کرد.

چلچلی بازی جدی سال:
سال ۱۴۰۰ برای بلوط گیمز با تجربهای متفاوت همراه بود. در این سال بازی چلچلی بهعنوان یک بازی جدی شناختی برای میانسالان و سالمندان توسعه یافت؛ اثری که با هدف تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر، بر پایهی تازهترین یافتههای علمی طراحی شد.
از افتخارات این بازی میتوان موارد زیر رو یادآور شد:
کسب جایزهی چرخ ۵۰ در بخش بازیهای موبایلی برگزیدهی سال
انتخاب بهعنوان بازی جدی سال ۱۴۰۰ از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانهای
به وقت آشپزی؛ گام بعدی بلوطگیمز:
در سال ۱۴۰۱ استودیو بلوط گیمز با تکیه بر تجربههای گذشته، ساخت یک بازی شبیهساز آشپزی (مدیریت رستوران) را آغاز کرد. اینبار با ارتقای کیفیت و بهرهگیری از دانش فنی بالاتر، هدف تیم ورود به بازار جهانی نیز بود. نتیجهی این تلاشها بازی «به وقت آشپزی» بود که در همین سال منتشر شد.

از سرآشپز تا انتشار جهانی:
در سال ۱۴۰۲ استودیو بلوطگیمز، بازی سرآشپز را طراحی و توسعه داد؛ یکی از معدود بازیهای رقابتی آنلاین کشور که تجربهای جدید از آشپزی و رقابت لحظهای ارائه میدهد. این بازی دیپلم افتخار بهترین بازی خانوادهمحور از جشنواره بازیهای رایانهای فجر را دریافت کرد.
در همین سال، بازیهای دیگری همچون cooking time ,Idle Taxi Tycoon ,Idle Taxi Tycoon از استودیو بلوطگیمز در مایکروسافت استور و گوگل پلی منتشر شدند.
پاروپولی؛ شروع مسیری متفاوت:
سال ۱۴۰۳ برای بلوطگیمز نقطهای متفاوت بود. در این سال بازی «پاروپولی» منتشر شد؛ عنوانی خانوادگی و سرگرمکننده که از نظر سبک با بازیهای پیشین استودیو تفاوت داشت و تجربهای تازه را برای بازیکنان به همراه آورد.
اهداف ما در آینده استودیو بلوط گیمز
در بلوط گیمز، هدف ما فراتر از مرزهای داخلی است؛ با تمرکز ویژه بر توسعه بازیهای ایندی خلاقانه و با کیفیت، قصد داریم حضور پررنگی در بازارهای جهانی داشته باشیم و تجربهای نوآورانه و متفاوت از بازیهای ایرانی را به مخاطبان سراسر دنیا ارائه دهیم.
تعداد اعضا
تعداد بازی های منتشر شده
سال های فعالیت
با تیم ما آشنا شوید
استودیو بازی سازی بلوط گیمز
بلوط گیمز؛ بازیسازی با طعم خلاقیت
استودیو بازی سازی بلوط گیمز تلاش می کند بازی های جذاب و با کیفیت جهانی به بازار عرضه کند
بلوط گیمز؛ بازیسازی با طعم خلاقیت
استودیو بازی سازی بلوط گیمز تلاش می کند بازی های جذاب و با کیفیت جهانی به بازار عرضه کند
شریک های تجاری ما











