مزایا و اصول پشتیبانی شبکه های اجتماعی

امروزه کسب و کارهای زیادی را می بینیم که به واسطه شبکه های اجتماعی جانی دوباره گرفتند و به خوبی مخاطب جدید و درآمد جذب می کنند. شاید تصور کنیم توسعه کسب و کار در شبکه های اجتماعی کار آسانی است و هرکسی شروع به کار در این شبکه ها کند می تواند موفق شود اما در حقیقت موفقیت کسب و کارمان در شبکه های اجتماعی نیازمند شناخت استراتژی های لازم و استفاده درست و کامل از قابلیت های این شبکه هاست.

در اینجاست که نیاز داریم برای پشتیبانی شبکه های اجتماعی و هدایت کسب و کارمان به جایگاهی بهتر، فردی که تخصص و تجربه این کار را دارد در اختیار داشته باشیم.

امروزه شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند و شاید در انتخاب شبکه اجتماعی مناسب برای توسعه کسب و کارمان گیج شویم. برای انتخاب درست لازم است مخاطبان مان را شناسایی کنیم و میزان محبوبیت هر شبکه اجتماعی را نیز با توجه به جامعه خود بسنجیم. برای مثال یوتیوب و توییتر شبکه های اجتماعی بسیار محبوبی در سطح جهان هستند اما اگر کاربران ایرانی مخاطبان هدف ما باشند، به دلیل محدودیت هایی که برای این شبکه های اجتماعی در ایران وجود دارد بهتر است از این شبکه ها استفاده نکنیم.

درحال حاضر و در کشور ما، اینستاگرام بستر بسیار مناسبی برای عرضه و گسترش کسب و کارهاست و بین مردم و صاحبان مشاغل محبوب است. اما از آنجایی که تعداد رقبا در این شبکه زیاد است، شناخت استراتژی و قابلیت های این برنامه و استفاده درست و به موقع از آن ها بسیار مهم است و میزان رضایت مخاطب شما را چند برابر می‌کند. برای همین در ادامه نگاهی به وظایف ادمین اینستاگرام به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار ایرانی می اندازیم.

در درجه اول وظیفه یک ادمین اینستاگرام تعیین برنامه ریزی است. او برای شما برنامه ای را می‌چیند تا کسب و کار شما رونق پیدا کند و افراد بیشتری به سمت شما بیایند. این برنامه ریزی و وظایف شامل:

  • برنامه ریزی برای یک تا چند ماه کاری
  • تعیین نوع فعالیت در این شبکه
  • استراتژی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
  • تعیین بازار هدف کارتان
  • استفاده از جذابیت ها و تولید محتواهای خلاقانه برای بازاریابی بهتر
  • استفاده از قابلیت های شبکه های اجتماعی

در ادامه یک ادمین وظیفه دارد پس از شناسایی مخاطبان و محیط کاری شما، برای انواع محتوا و محتواهایی که برای پیج شما مناسب است برنامه ریزی کند و آن ها را در ساعت های مختلف که با مخاطبین شما هماهنگی دارد را انتشار دهد. ادمین اینستاگرام باید آنقدر هوشمند باشد که راز درگیر کردن مخاطب با محتوا را بداند و به ترفندها و الگوریتم‌های اینستاگرام آگاه باشد تا بداند که چه محتوایی، چگونه و در چه زمانی تولید و ارسال کند تا مخاطب بیشتری را جذب کند. همچنین فاصله زمانی بین انتشار پست ها نیز مهم است. فاصله بین پست ها نه باید آنقدر کم باشد که مخاطب را خسته کنه و نه باید خیلی طولانی باشد که مخاطبان شما را فراموش کنند یا احساس کنند در بازار فعال نیستید.

وظیفه دیگر ادمین های اینستاگرام این است که بهترین گزینه برای کپشن و استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام را تهیه کند. تاثیر کپشن و هشتگ و عکس مناسب در جذب و تمایل مخاطب برای دیدن پست بسیار تاثیر گذار است. کپشن نباید خیلی طولانی باشد زیرا معمولا کپشن های طولانی در حوصله مخاطب نمی گنجد و حتی ممکن است تمام زحمات و عکس و محتوای پست هم نادیده گرفته شود. بیان جملات و هشتگ های کلیدی و مهم در کپشن کافی است و نیاز به توصیف های زیاد نیست. می توان مخاطبان را در صورت تمایل به راهنمایی بیشتر به ارتباط در دایرکت و به صورت خصوصی دعوت کرد.

افزایش فالوور در اینستاگرام نیز یکی دیگر از وظایفی است که به عهده ادمین می باشد که البته با تولید محتوای مناسب و پیروی از استراتژی های لازم می‎تواند این کار را به راحتی انجام دهد و روز به روز به مخاطبان شما اضافه کند.

اگر شما نیز صاحب کسب و کاری هستید و هنوز پشتیبانی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارتان ندارید، توصیه می کنیم حتما زمانی را برای فکر کردن به این موضوع بگذارید، چرا که به راحتی و با استفاده از افراد متخصص یا حتی کسب دانش شخصی در این زمینه می توانید در مدتی کم مخاطبان و فروش و ارائه محصولتان را چندبرابر کنید و بهره بیشتری از کسب و کارتان ببرید.

نویسنده : آیدین کیانی

منابع:

https://avashtech.com/social-media-support/

https://www.danapardaz.net/blog/essential-customer-support-agent-responsibilities/

نوشتهٔ پیشین
اجایل، اسکرام و جلسات اسکرام
نوشتهٔ بعدی
تاثیر داستان در بازی های ویدئویی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید